Δ' τάξη

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 18 Φεβρουάριος 2024

 

2023-24

Οι μαθητές της Ε΄τάξης του σχολείου μας, συμμετέχουν ενεργά στα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα τον ηλεκτρισμό , με τη βοήθεια της δασκάλας τους συνδεθήκαμε διαθεματικά με το κεφάλαιο ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ του μαθήματος της Φυσικής έτσι με οριζόντια ανάπτυξη του γνωστικού αντικειμένου μελετήσαμε ενδελεχώς τον ηλεκτρισμό, τις εκφάνσεις του, τον τρόπο παραγωγής του καθώς και  της διανομής του στα σπίτια μας. 

Αντικρούσαμε αναχρονιστικές αντιλήψεις των μαθητών, και εδραιώσαμε την νεοαποκτηθείσα  γνώση. Η τεχνολογία ήταν αρωγός μας, όπως και η χρήση εποπτικού υλικού , projector, που διαθέτει το σχολείο μας.. το πηνίο, το ηλεκτρικό κύκλωμα, η χρήση μπαταρίας και καταλήξαμε σε αγωγούς και μονωτές, στο εργαστήρι φυσικών επιστημών! Ακολουθήστε μας! 

 

  Ο ηλεκτρισμός δεν είναι δημιούργημα του ανθρώπου.

Ηλεκτρικά φαινόμενα υπάρχουν, όσο υπάρχει και η Γη.

Σε παλαιότερες εποχές οι άνθρωποι εντυπωσιάζονταν από τους κεραυνούς, τους οποίους σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία έριχνε ο Δίας, για να τιμωρήσει τους ανθρώπους.
 
 
Παπαευθυμίου Πηνελόπη - Δασκάλα της Ε΄τάξης
 
IMG 20240118 093617IMG 20240213 130312IMG 20240213 130355

Οι φυσικές καταστροφές...όταν η ζωή μας τίθεται σε κίνδυνο.
Στους κόλπους του προγράμματος των Εργαστηρίων Δραστηριοτήτων συναποφασίσαμε να καταπιαστούμε με τη θεματική ενότητα: Φυσικές Καταστροφές.
Η κλιματική αλλαγή είναι μια νέα πραγματικότητα που μας αγγίζει όλους μας,  αφού απειλούνται ανθρώπινες ζωές, περιουσίες και η εύθραυστή γραμμή της φύσης με τον άνθρωπο φαίνεται να καταστρατηγείται. 
ποιος όμως φταίει για όλα αυτά? 
Τα παιδιά μας, οι μελετητές μας χέρι με χέρι με εμάς θα μας φέρουν στο φως, αλήθειες που οι ενήλικες κρατούν καλά θαμμένες μέσα τους αφού στο βωμό του κέρδους ξεχάσαμε τη μυρωδιά του δέντρου, το θρόισμα των φύλλων, το κελάρυσμα του Πηνειού.  
Αρχικά, ως αφόρμηση πήραμε τα πρόσφατα γεγονότα που έλαβαν χώρα στην πολύπαθη Θεσσαλία, προσωπικές μαρτυρίες και βιώματα των παιδιών και των συγγενικών τους προσώπων μετά τις καταστροφικές πλημμύρες . Ακολούθησε  προβολή υλικού από το διαδίκτυο προσαρμοσμένο στο  ηλικιακό εύρος των  μαθητών μας. Τα παιδικά ματάκια διεστάλησαν από το μέγεθος του κινδύνου, και την οργή της φύσης σαν απάντηση στην άδικη μεταχείριση της απο τους ανθρώπους. Τέλος, συνάψαμε μια συμφωνία: ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ!!!
Χεράκια με στουμπωμένα μανίκια και ψαλίδια, κόλλες, χαρτί απο τον κάδο της ανακύκλωσης του σχολείου μας και ιδέες, πολλές ιδέες για τη Γη μας, για δράσεις.
Μην ξεχάσω να σημειώσω την βόλτα μας στην αυλή μας, για να μυρίσουμε τη μυρωδιά των φύλλων και του νοτισμένου γρασιδιού χωρίς πετρέλαιο και σκουπίδια.
Απολαύστε τη ζωή, μέσα απο τα μάτια μας, μέσα απο τα παιδιά μας, τους το οφείλουμε!

 

https://photos.google.com/share/AF1QipNk0n7o4Qc88FYMwxG7nh-NTV6EX0B7PRma1XijYsfVOrRK-Ba0mHnMamvpoWgPwA?key=Q1NMYUVJMC1zc3VnQjRic1FpeTVFc2NySmFRNGN3
 
ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ

 

 



2022-23

 

Φέτος στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων η Δ τάξη  εκπονεί το 1ο εργαστήριο στον κύκλο Ευ ζην- ζω καλύτερα ,με τίτλο «Είμαστε ότι τρώμε».

 

κ.  Κικκίμη Κατερίνα

image0 (3) image1 (1)

image1 (2)

 


2021-22

 

Θεματική ενότητα : Ευ Ζην

Υποθεματική : Οδική ασφάλεια

Τίτλος :<<Ο δρόμος και εγώ>>

Εκπαιδευτικοί : Γκόγκας Γεώργιος   ,   Φάκας Γεώργιος

Η παραπάνω δραστηριότητα επιλέχθηκε στη βάση των εργαστηρίων δεξιοτήτων κατόπιν συνεννοήσεως των εκπαιδευτικών και υλοποιήθηκε χάρη στην κοινή προσπάθεια των μαθητών της Δ' τάξης . Οι μαθητές,-τριες προέβησαν σε δράσεις που αφορούσαν εργασίες σε εικονογραφημένα φυλλάδια εργασίας ,ζωγράφισαν πινακίδες σήμανσης του Κ.Ο.Κ. ,έμαθαν να τις ξεχωρίζουν με βάση το σχήμα και το χρώμα τους και γενικά συνεργάστηκαν ομαδικά ,αρμονικά και υποδειγματικά. Επίσης προβλήθηκε video σχετικό με την οδική ασφάλεια. Οι μαθητές,-τριες ασχολήθηκαν με ασκήσεις του αποθεματήριου του Φωτόδεντρου (σταυρόλεξα,ασκήσεις πολλαπλής επιλογής κ.ά.)

Πραγματοποιήθηκε ποδηλασία στο χώρο του σχολείου ,σε << ποδηλατόδρομο>> που οριζόταν από κορίνες και υπήρξε σηματοδότηση στην οποία έπρεπε να συμμορφωθούν οι ποδηλάτες. Αξιοσημείωτο είναι να ειπωθεί πως οι μαθητές,-τριες ρωτήθηκαν και για εικονική τοποθέτηση πινακίδων - σημάτων σε χώρους του σχολείου που σύμφωνα με την κρίση τους δηλώνουν απαγόρευση(π.χ. γραφείο Διευθυντή) ,επικινδυνότητα(π.χ. κατέβασμα σκάλας)κ.τ.λ.

Η κριτική σκέψη των παιδιών σε ό,τι έχει σχέση με την ασφαλή κυκλοφορία τους,είτε πεζοί είτε σαν ποδηλάτες ή εποχούμενοι διευρύνθηκε χάρη στη δική τους προσπάθεια καθώς και στις σωστές υποδείξεις και αρωγή των δασκάλων τους και γενικά όλων των συναδέλφων βάσει πάντα της εξειδίκευσής τους.  

20211130 120844 20211130 121519
20211210 152214   20211217 145050
20211210 153019 20211210 153153

Προβολές: 348